Kanister węglowy może być pod samochodem, w pobliżu zbiornika paliwa. Po ustaleniu, że kanister węglowy jest źródłem problemów, wymiana jest sprawą prostego rozłączania węży i złączy elektrycznych, wymiany kanistra i ponownego podłączenia wszystkiego. Kanister może znajdować się pod pokrywą lub w pobliżu zbiornika paliwa. W przypadku konieczności podnoszenia pojazdu należy stosować wsporniki podnośnikowe – nigdy nie wolno umieszczać części ciała pod pojazdem podpartym wyłącznie za pomocą podnośnika.

Połączenia elektryczne, parowe i mechaniczne prawdopodobnie nie ruszyły się w ciągu wielu lat. Rozpylić nakrętki i śruby mocujące olejem penetrującym w celu ułatwienia demontażu. Niektóre z nich znalazły również smar silikonowy w aerozolu, który pomaga w usuwaniu przewodów elektrycznych i parowych. Zdjąć wszelkie zaciski węży i odłączyć wszystkie przewody parowe. Użyj znacznika farby lub taśmy maskującej, aby zapamiętać miejsce ich połączenia. Odłączyć wszelkie złącza elektryczne.

Usuwanie pojemnika z węglem wymaga zazwyczaj tylko podstawowych narzędzi ręcznych, takich jak grzechotka i zestaw gniazdka. Jeśli problem stanowi rdza, przydaje się młotek i dziurkacz, aby wstrząsnąć nakrętką lub śrubą. Należy nosić okulary ochronne, aby zapobiec przedostaniu się brudu lub rdzy do oczu. Podczas wyjmowania kanistra, jeśli zauważysz pył węglowy w linii odmulania EVAP, należy wydmuchać przewód sprężonym powietrzem, aby zapobiec zatykaniu zaworu odmulającego i powstaniu kolejnego problemu na drodze.

diagnostyka komputerowa zaczyna naprawę auta

Zamocować nowy kanister na miejscu, następnie nanieść niewielką ilość silikonu rozpylonego na przewody parowe i przyłącza elektryczne. Ułatwi to montaż i zapewni dobre uszczelnienie. W przypadku wymiany kanistra w celu spełnienia warunku CEL, przed ponownym uruchomieniem pojazdu należy usunąć wszystkie DTC.

Rozważania końcowe przy usuwanie dpf

Wymiana zbiornika węglowego nie jest szczególnie trudna, ale stwierdzenie, że kanister jest wadliwym elementem może być frustrujące. Jeśli nie jesteś w 100% pewny, że kanister zawinił, skonsultuj się z profesjonalistami w celu ustalenia przyczyny problemu, którego doświadczasz. Jest to szczególnie ważne w przypadku wykrycia wycieków z systemu EVAP, które mogą być niemożliwe do znalezienia bez urządzenia oddymiającego, które jest zbyt drogie dla typowego majsterkowicza.