Dla każdej firmy bycie znalezionym w Mapach Google ma ogromne znaczenie. Dzieje się tak, ponieważ zapewnia firmie platformę do zaprezentowania swoich usług i produktów, aby świat mógł je zobaczyć. Istnieją dwa sposoby na umieszczenie swojej firmy w Google Moja Firma i znalezienie jej w Mapach Google – poprzez zgłoszenie swojego wpisu lub dodanie adresu fizycznego w Google Moja Firma.
Zgłoszenie prawa do wpisu zapewni zweryfikowany wpis, który będzie widoczny dla wszystkich użytkowników. Dodanie adresu fizycznego pozwoli Ci wyświetlać się na mapie, gdy ktoś szuka firm w pobliżu.
Czym jest Google Moja Firma?
Google Moja Firma to bezpłatne i łatwe w użyciu narzędzie, które pomaga firmom zarządzać swoją obecnością online w Google, od wyszukiwania, przez mapy, po reklamy. Zostało wprowadzone w 2011 roku jako rozwiązanie Google, aby pomóc małym firmom w nawiązywaniu kontaktu z klientami w świecie fizycznym. Google Moja Firma może służyć jako narzędzie do pozycjonowania lokalnego. I choć rządzi się nieco innymi prawami jak pozycjonowanie stron internetowych, to nadal można wykonać szereg czynności, aby była bardziej widoczna.
Jak dodać swoją firmę do Google Moja Firma
Google Moja Firma to bezpłatna usługa, która pomaga udostępniać informacje o Twojej firmie użytkownikom Google. Aby dodać swoją firmę do Google Moja Firma, musisz mieć konto Google. Następnie możesz wykonać poniższe czynności:
– Kliknij przycisk „Dodaj miejsce”
– Wpisz nazwę i adres swojej firmy
– Wybierz kategorię swojej firmy z listy rozwijanej
– Wprowadź swój numer telefonu, adres e-mail i adres URL witryny (jeśli dotyczy)
– Wybierz, czy chcesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla określonych kategorii wyszukiwania, takich jak restauracje lub stacje benzynowe.
Jak zoptymalizować profil firmy pod kątem wyszukiwarek
Celem jest, aby profil Twojej firmy był jak najbardziej możliwy do przeszukiwania i znajdowania. Pomoże to potencjalnym klientom znaleźć Cię, gdy szukają usługi lub produktu, który oferujesz.
Istnieją trzy główne sposoby optymalizacji profilu firmy pod kątem wyszukiwarek:
– Badanie słów kluczowych
– Optymalizacja wizytówki
– Pozostałe kwestie SEO
Wpis firmy w GMF to pierwsza strona, która pojawia się, gdy ktoś szuka Twojej firmy w Internecie. Informacje, które umieścisz na tej stronie, określają, jak ludzie będą postrzegać Twoją firmę. Dlatego ważne jest, aby regularnie aktualizować tę stronę o nowe informacje o Twojej firmie i jej usługach.
Podsumowanie: korzyści z umieszczenia firmy w Google Moja Firma
Google Moja Firma to darmowy i łatwy sposób zarządzania firmą online. Zapewnia profil, który możesz skonfigurować, aby pomóc klientom znaleźć, połączyć się i poznać Twoją firmę.
Za pomocą Google Moja Firma możesz:
– Utwórzyć szczegółowy profil swojej firmy oraz podać informacje takie jak godziny pracy i rodzaje świadczonych usług
– Przesłać zdjęcia swojej firmy i jej lokalizacji
– Zarządzać komentarzami online
– Udostępniać aktualizacje dotyczące wydarzeń, ofert lub wiadomości związanych z Twoją firmą w wyszukiwarce i Mapach Google.
Obowiązkowa opcja! Nie można o tym zapomnieć. Jako przedsiębiorca i klient codziennie poszukuje informacji w mapach Google.