Blogowanie to zadanie, które wymaga wiele czasu i energii. Posty powinny być zamieszczane regularnie, charakteryzując się też wysoką wartością merytoryczną. Jako bloger być może popełniasz popularny błąd, którego należy unikać. Jak prowadzić bloga tak, by od razu zainteresować czytelnika?
Brak przejścia od razu do konkretu
Wielu blogerów, konstruując wpisy, nie przechodzi od razu do konkretnych informacji, których zaserwowanie obiecuje nagłówek. Bardzo często jest on szczegółowy, wskazując na to, że podane zostanie w tekście szczegółowe rozwiązanie pewnego problemu czytelników. Po nim jednak występuje często ściana tekstu, który kompleksowo omawia wszelkie zagadnienia pokrewne, a obiecane rozwiązanie nie jest prezentowane na tyle wcześnie, by czytelnik dobrnął do niego, zanim zdecyduje się on opuścić stronę.
Pochodzenie tej praktyki ma wiele źródeł. Niektórzy blogerzy traktują odwiedzających jako osoby zupełnie nieobeznane z daną tematyką, które wymagają wyjaśnienia nawet najbardziej podstawowych zagadnień. Dla innych jest to element strategii pozwalający na umieszczenie ogólnych słów kluczowych, które ciężko by było umieścić w tekście, przechodząc od razu do sedna. Bez względu na motywację, praktyka taka skutkuje najczęściej szybkim zamknięciem strony przez czytelnika. Ten, nie mogąc znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytanie, szybko zniechęca się i postanawia szukać jej gdzie indziej.
Na blogu zawsze trzeba przechodzić od razu do sedna sprawy, nie racząc odwiedzających przydługimi wstępami. Treść artykułu powinna dokładnie oddawać to, co sugeruje nagłówek. Dodatkowo dodawanie przydługiego ogólnego wstępu skutkuje bardzo często tym, że większość postów na danym blogu zaczyna się w sposób podobny, zawierając ten sam zestaw informacji.
Jak obejść problem zbyt długiego wstępu?
Jeżeli zdecydujesz się przejść od razu do sedna, być może obawiasz się, że pomijając szczegółowe wprowadzenie, zniechęcasz czytelników. Kwestię tę da się jednak rozwiązać w sposób, który dodatkowo zwiększy ruch na blogu i potencjalnie uczyni go bardziej dochodowym. Wystarczy zastosować po prostu bogate linkowanie wewnętrzne. W tekście artykułu należy umieścić linki do innych artykułów omawiających podstawowe kwestie — najlepiej zastosować anchor text, czyli tekst widoczny w miejscu, gdzie znajduje się odnośnik.
Dodatkowo możesz też z boku każdego artykułu (lub pod nim) zamieścić sekcję z linkami odsyłającymi do podobnych wpisów na blogu. Te dwa rozwiązania są o wiele lepsze niż tworzenie bardzo długich treści, których niemal nikt nie przeczyta. Spragnieni szczegółowej wiedzy odwiedzający od razu znajdą to, czego szukają, podczas gdy ci mniej obeznani w temacie po prostu skorzystają z linków do artykułów omawiających pozostałe kwestie.
To, jak prowadzić bloga, stanie się o wiele łatwiejsze, jeżeli zastosuje się tę prostą strategię, a blogowanie stanie się dzięki temu mniej czasochłonne i bardziej dochodowe.